חדשות

משרד הבריאות שוקל להכריז על נוירולוגיה כמקצוע במצוקת כוח אדם

פרופ' דוד טנה, יו"ר האיגוד הישראלי לנוירולוגיה: "אין לנו פריבילגיה של המתנה בשקט. יש צורך להקים מועצה לאומית לתחלואת מוח ומערכת העצבים ההיקפית"

פרופ' דוד טנה, יו"ר איגוד הנוירולוגיה. "נמשיך לעבוד במשותף עם גורמי המקצוע ליישום המלצות הדו"ח" (צילום: יח"צ)

משרד הבריאות שוקל להכריז על נוירולוגיה כעל מקצוע במצוקה, כך הודיע אתמול (ג') סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בכנס השנתי של האיגוד הישראלי לנוירולוגיה.

ליצמן אמר: "צריך לקדם את הנוירולוגיה. צריכים במערכת רופאים נוירולוגים צעירים רבים, חדשים. באחרונה קיימתי דיון במשרד שעניינו הכנסת צנתורי ראש לכמה בתי חולים. אני מעודכן שמדובר בהצלת נפשות,  בדיוק כמו צנתורי הלב. אבל גיליתי שאם אכניס לבית חולים מסוים את האישור לקיים צנתורי ראש, אני בעצם גורר את הרופא המצנתר מבית חולים אחר, כי אין בנמצא מספיק רופאים לביצוע. אם יש צנתורי לב כדבר שבשגרה והוא ברור מאליו בתחום הלב, למה שזה לא יהיה גם בתחום רפואת הראש?".

עוד אמר סגן השר: "חייבים להשקיע בתכנית עבודה בתחום שבץ הלב. זה יעזור גם לנושא האלצהיימר, לדמנציה ולמחלות אחרות. הבעיה שלי היא תקציב מערכת הבריאות. עיני לא צרה בתקציב השכר שהובטח לשוטרים, אבל עם כל הכבוד, מעולם הממשלה לא עשתה קיצוץ רוחבי במשרדיה כדי להציל את מערכת הבריאות. אני חושב שצריך פעם אחת לעשות קיצוץ flat במשרדים בשביל הבריאות. אני מאמין שהציבור לא יתנגד לכך".

ליצמן סיפר כי בפגישה שקיים באחרונה עם שר האוצר ביקש 150 מיליון שקל כתוספת לטיפול בחצבת, להכנסת אחיות עד כיתה ח' כדי לחסן את הילדים. "אחרי ארבעה ימים, במקום לקבל תשובה חיובית, קיבלתי הודעה על הקיצוץ".

פרופ' דוד טנה, יו"ר האיגוד הישראלי לנוירולוגיה, אמר בכנס: "שישה מעשרה אנשים ילקו בחייהם במחלה נוירולוגית כלשהי. תחלואת המוח היא הגורם השני בעולם בתמותה והגורם המוביל לנכות קוגניטיבית ופיזית ארוכת טווח.

"אנחנו הנוירולוגים הבנו שאין לנו פריבילגיה של המתנה בשקט כדי שהנושא יקודם. הצבנו לעצמנו השנה יעד חדש: לקדם את בריאות המוח ולהעלותו לסדר היום. בין היתר, לגרום לקופות החולים להבין את היקפי תחלואת המוח ולמנות מנהלים רפואיים ראשיים, כמו שיש לתחום הלב למשל, או לעודד סטודנטים לרפואה להתמחות בנוירולוגיה, או להבהיר למערכת כי מי שמאובחן ומאושפז על רקע תחלואת מוח חייב להתאשפז אך ורק במחלקה נוירולוגית ולא במחלקות אחרות בבית החולים, כמו פנימית.

"כמו כן", ציין פרופ' טנה, "יש להקים מרכזי רפואת מוח לאשפוז יום בקהילה ובכך לחסוך אשפוזים בבתי החולים. עלינו לשכנע את משרד הבריאות בצורך להקים מועצה לאומית לתחלואת מוח ומערכת העצבים ההיקפית".

נושאים קשורים:  נוירולוגיה,  מקצועות במצוקה,  פרופ' דוד טנה,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  חדשות,  האיגוד הישראלי לנוירולוגיה
תגובות
אנונימי/ת
12.12.2018, 07:40

אין טעם להגדיר את זה כמקצוע במצוקה. התקנים לנוירולוגיה ברוב בתי החולים אם לא בכולם - מלאים.
אם כבר צריך אולי להגדיל את התקנים